Jump to content

Enjoy the new look!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

AB18VFL

New Alpine Type-R 2012 model

Recommended Posts

My brother decided to borrow my car one night, While I was sleeping at home and cranked the gains.


Clip city bitch, clip clip city bitch. 10's, 12's, 15's, goin up in flames bitch.

TaylorFade, on 02 Jul 2013 - 9:38 PM, said:

Go back to that place, ask to speak to that dude again, look him dead in the eye and then.... pop him in the snot box.

Tell him T-Fade sent you.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Well it looks like I'm gonna sell my type r's for these! Too good to pass up.


___________________________________________________________________________________

-1997 Oldsmobile Cutlass Supreme Coupe-

-2 12'' Alpine Type R's-

-Sony xPlode Head Unit-

-Planet Audio AC2000.2 Amplifier-

Anarchy Series 2-Channel Amplifier

RMS Power Rating

2 ohms: 700 Watts x 2 chan.

Bridged, 4 ohms: 1400 watts x 1 chan.

___________________________________________________________________________________

Share this post


Link to post
Share on other sites

i'm trying to find out if they're using neo motors for their subs...a 20lb woofer that can handle 1kw? lol. I trust alpine though. Never blown one, sound great and they're easy to re-sell.

nah they dont do neo subs but their new type r components are neo

spr60c.jpg


Walled Police Interceptor

Four 15s

160s

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow that is one small speaker motor


SUBSCRIBE AT YOUTUBE! 18abVFL < CLICK!!

2005 Subaru Impreza

My build log.

Head unit- Kenwood Excelon KDC-X695

Front doors- Rockford Fosgate 6.5" Prime components

Rear doors- Rockford Fosgate 4" Punch coaxials

Sub amp- Audiopipe AP18001d

Subs- Two American Bass TNT 10"s

Box- 2.6 cubes @ 34hz, 36in of port

Big 3 & run of Raptor 1/0 to rear powercell

TEAM 808 UPSTATE NY.

ab1.png

Can it be heard 2 blocks away, thats how i rate systems.

Share this post


Link to post
Share on other sites

i'm trying to find out if they're using neo motors for their subs...a 20lb woofer that can handle 1kw? lol. I trust alpine though. Never blown one, sound great and they're easy to re-sell.

nah they dont do neo subs but their new type r components are neo

spr60c.jpg

Alpine has had neo mids and tweets since the 90's


glad to see you made it to the forum.. i had a feeling you would chime in on this. there are some real knee slappers that happen in this sub forum.. so be prepared.

Share this post


Link to post
Share on other sites

i'm trying to find out if they're using neo motors for their subs...a 20lb woofer that can handle 1kw? lol. I trust alpine though. Never blown one, sound great and they're easy to re-sell.

nah they dont do neo subs but their new type r components are neo

spr60c.jpg

Alpine has had neo mids and tweets since the 90's

mmmmm no


SUBSCRIBE AT YOUTUBE! 18abVFL < CLICK!!

2005 Subaru Impreza

My build log.

Head unit- Kenwood Excelon KDC-X695

Front doors- Rockford Fosgate 6.5" Prime components

Rear doors- Rockford Fosgate 4" Punch coaxials

Sub amp- Audiopipe AP18001d

Subs- Two American Bass TNT 10"s

Box- 2.6 cubes @ 34hz, 36in of port

Big 3 & run of Raptor 1/0 to rear powercell

TEAM 808 UPSTATE NY.

ab1.png

Can it be heard 2 blocks away, thats how i rate systems.

Share this post


Link to post
Share on other sites

umm yea do your home work before you call me out! why dont you go look up alpine DDDrive DDC f17 this was their flag ship competion components in the late 90's i bought mine in 98 for around $1,000 a set, 7 sets actually, there is still a set in my wifes 07 cobalt that i kept and yes they are most certainly neo magnets


glad to see you made it to the forum.. i had a feeling you would chime in on this. there are some real knee slappers that happen in this sub forum.. so be prepared.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I may not be up on some new equipment but i used to be hardcore, back when Simon Haddad's 66 dodge charger made a name for streetwires along with his partner Ralph Guelen


glad to see you made it to the forum.. i had a feeling you would chime in on this. there are some real knee slappers that happen in this sub forum.. so be prepared.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ive also always liked type -r subs and 150 is a steal o.o

cool story, bro, and no shit sherlock. they're probably not the real thing

LOL u jjust mad cuz i cool'd storie'd u in a post lawl


"Damned if i do, damned if i don't..."Sold to: RodeoSport, deeppinkdiver, kevosinn, CortezDTV

Bought from: SlamminBeats, Carboardcat15

Share this post


Link to post
Share on other sites

ive also always liked type -r subs and 150 is a steal o.o

cool story, bro, and no shit sherlock. they're probably not the real thing

what do you mean "not the real thing"? it's gotta be pretty hard to counterfeit a subwoofer that JUST came out...

yeah that guys is just venting lol cuz i made him mad


"Damned if i do, damned if i don't..."Sold to: RodeoSport, deeppinkdiver, kevosinn, CortezDTV

Bought from: SlamminBeats, Carboardcat15

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...